A venit din nou momentul să #nevedempelunca !

Deși este deja obositor, trebuie să spunem că anul 2020 a fost unul atipic și chiar dacă multe lucruri nu mai sunt ca înainte, ne bucurăm că unele au rămas totuși la fel. Lunca Timișului CX Cup este concurs de referință în calendarul național de CX, iar organizatorii au făcut tot posibilul pentru ca și în acest an să ne întâlnim în locul bine cunoscut.

Ajuns la a 4-a ediție (oficială) Lunca Timișului CX Cup, trece anul acesta la următorul nivel prin intrarea în calendarul competițional internațional, devenind astfel o cursă UCI C2. Un pas binevenit pentru scena națională și dezvoltarea ciclocrosului în România, dar și unul foarte dificil de realizat din cauza contextului actual.

Am luat legătura cu Radu Rusu, omul responsabil de organizarea acestui super concurs și l-am rugat să ne răspundă la câteva întrebări:

  • Ce surprize ne așteaptă pe traseu, am văzut că ați lucrat mult anul acesta la amenajarea acestuia?

Nu știu dacă vor fi neapărat surprize, fiindcă pandemia ne-a prins și pe noi pe picior greșit și nu putem face chiar toate lucrurile la care ne gândeam anul trecut, cand am înscris evenimentul în calendarul UCI. Oricum, zona de start/finish a fost apropiată de standardul UCI, care o cere ca fiind pe cât posibil dreaptă, iar la noi nu era. Avem finish în ușoară urcare, cateva bucle/curbe/contrapante noi, o zona cu trepte. Poate mai apare ceva zilele astea, că încă lucram la traseu 🙂

  • Există interes din afara țării pentru cursă?

Pană acum e bine. Avem concurenți înscriși din Cehia și Germania, discuții cu unii din Belgia și Franța. Mulți așteaptă să vadă dacă se modifica condițiile de reîntoarcere la ei în țară, pentru că la intrarea în România totul este OK. Toți concurenții sunt licentiați/profesioniști și vor primi câte o invitație nominală la eveniment, tot ce rămâne să facă este să o aibă cu ei la intrarea în România.

  • Care au fost provocările trecerii de la o cursă locală/națională la una UCI?

Provocările au fost financiare, în cea mai mare parte. Mă refer la premiile obligatorii UCI și la lățimea traseului, care a trebuit modificat pentru a corespunde UCI. O mare provocare a fost amenajarea zonei de start/finish, iar apoi faptul că tot traseul va trebui marcat cel puțin cu bandă, pe ambele părți, pe toata lungimea lui. Iar la noi asta înseamnă aproape 7 kilometri de bandă și bannere, ca să nu mai vorbim de țăruși.

  • Cum ați navigat printre miile de restricționări impuse de situația Covid?

Groaznic.:)) Mai ales atunci când autoritățile se contrazic reciproc. Sau când totul este încetinit de pandemie. Sau când totul e pus sub semnul incertitudinii… Am avut câteva emoții privind intrarea străinilor în România, dar a venit apoi soluția cu invitația și se pare că e rezolvată. Mai sunt apoi regulile care trebuie respectate în zona de concurs: restricționare acces, amenajare puncte de acces și triaj, verificat temperatura tuturor, declarații covid pentru toata lumea, mască, mănuși, dezinfectant.. Ne pune ceva probleme la mâncare, pentru că lumea era obișnuită să găsească la noi o masa campeneasca în toata regula, dar acum acest lucru nu este posibil.

  • Care sunt măsurile speciale pe care le adoptați în zona de start-finish pentru a asigura siguranța riderilor?

În primul rând, am stabilit pe luncă un perimetru în care se intră prin 2 puncte de triaj, unde li se va lua temperatura, vor primi o brățară și vor semna declarația covid. Masca este obligatorie tot timpul, mai puțin după start, distanța puțin mai mare între concurenți la start, multe zone cu dezinfectant, zona de hidratare cu apă în bidoane la 0,5.

  • Putem spera să se organizeze și ediția din primăvara a Lunca Timișului?

Noi zicem ca se va organiza, mai ales că avem deja 220 de concurenți înscriși din primăvara asta 🙂

  • Cam care sunt resursele necesare organizării unui astfel de eveniment, ca ore muncite, număr de oameni implicați etc.?

Ore? Nenumărate! Încă din timpul ediției anterioare încep să-ți vină idei sau să vezi lucrurile care pot fi îmbunătățite. Avem noroc că traseul este în mare parte amenajat și dacă îl facem cum trebuie în toamnă, la ediția din primăvară avem mult mai puțin de lucru. Cel mai greu este în ziua evenimentului pentru că ai nevoie de mulți voluntari pentru o grămadă de lucruri. Pentru o ediție normală plecăm de la 20 de voluntari în sus. Asta dacă vorbim doar de CX. În primăvara e nevoie de mai multă lume pentru ca traseul de MTB se întinde pe vreo 45 de kilometri.

  • Noi sperăm să nu ningă, voi ce condiții meteo vă doriți pentru a avea o cursă spectaculoasă?

La cum se arăta vremea acum… sper ca miercuri și joi înainte de concurs să nu plouă, să-l putem amenaja. Vineri și sâmbătă însă poate vremea să-și facă de cap! Or sa iasă niște fotografii minunate 🙂

  • Păstrați tradiția bufetului cu preparate locale?

Din păcate nu. Înainte toata lumea își lua ce dorea, din care farfurie dorea. Acum acest lucru nu mai este posibil, chiar dacă se lucrează cu mănuși. Poate găsim totuși o variantă, dar nu credem.

  •  Cum arată pe scurt ziua de concurs de care organizatorii sunt mulțumiți la sfârșit? 

Nu exista! 😛

Îi mulțumim lui Radu pentru timpul acordat, dar și pentru tot ce face pentru CX-ul românesc! Iar el le mulțumește tuturor celor implicați în organizare și sponsorilor care fac acest eveniment posibil: DECATHLON – sponsor principal și VISMA.

Înscrierile pentru prima cursă de CX din acest sezon se închid vineri miercuri 11 noiembrie, așa că nu mai așteptați și alăturați-vă și voi grupului de pasionați de ciclocros, suntem oameni faini și vă promitem distracție! Sau dacă nu aveți bicicletă de CX, nu-i problemă, suntem pasionați de orice fel de ciclism, prin urmare la Lunca Timișului vă așteptăm și pe MTB-uri, în cursa dedicată lor.

⚠️ Later Edit:

Anuntata cu o saptamana inainte, Cupa Nationala de Ciclocros se intampla si anul acesta, sub forma a doua etape. Avem astfel sambata 13 noiembrie cursa Lunca Timisului XC Cup UCI C2 care va conta ca prima etapa in CNCX, iar duminica, pe acelasi traseu dar in sens invers vom avea a doua etapa a CNCX. Astfel, avem de doua ori mai multe motive sa ne vedem pe Lunca!

Mai multe detalii pe ecostuff.ro, respectiv pe site-ul FRC – Regulamentul Cupei Nationale de Ciclocros.

Inscrie-te acum!

 

În încheiere vă lăsăm cu câteva poze de la edițiile din anii trecuți, numai bune să vă facă poftă de dat, iar ca să treacă timpul mai repede până ne pornim spre Luncă puteți să citiți despre ediția din 2018 aici și despre cea din 2017 aici.

Poze 2019 @EcoStuff

Poze 2018 @EcoStuff

Poze 2017 @EcoStuff

Leave a Reply