Cupa Ungariei Etapa II – Kazincbarcika

By noiembrie 7, 2017Cupa Ungariei

Chiar daca a trecut o saptamana, Gerhard Dumitrescu ne povesteste experienta din Cupa Ungariei.

„Dupa ce, sambata a avut loc la Arad, etapa a II-a a Cupei României la ciclocros (28.10), am zis sa profităm de faptul ca suntem aproape de granita si sa mergem si la o alta etapa de Cupa Nationala de ciclocros, de data aceasta in cadrul Cupei Ungariei. 5 oameni ne-am împărțit in 2 masini si am plecat imediat dupa conpetitia de la Arad in Ungaria spre micul orasel de unde era startul, Kazincbarcika. RoBike (Gustav Robert), Gogu (Silaghi Gabriel), Lozonszi Crisian, Tymy Pacurar si subsemnatul Gery:) am ajuns cu bine in cateva ore la destinație, ne-am cazat la o casa de oaspeți foarte faina si ne-am culcat.

Duminica, in dimineata cursei, am mers la start. Afara era frig, ploua si batea vantul „blana”. Vremea perfecta ptr ciclocros :)). Am mers toti sa ne inscriem, am platit taxa de inscriere si am inceput sa ne pregatim. Primii care intrau in cursa erau Gabi si RoBike, care aveau cursa impreuna. Cristi avea startul dupa ei, iar ultimii erau categoriile U23 si Elite, deci eu si Tymy aveam ultima cursa. Acestea fiind datele problemei, Gogu si RoBike pleaca in cursa, iar eu si Tymy stam la zona tehnica in caz de probleme mecanice si ca sa le dam apa baietilor. Intre timp ploaia se oprise, dar inca mai batea vantul, iar traseul era „înmuiat” bine.
Cu un traseu de aproximativ 2,5km, plin de viraje, ce se „imbarliga” prin parcul central al orașului, cursa se anunta a fi una interesanta. Baietii „nostrii” s-au descurcat foarte bine. Gabi si-a adjudecat locul 2 pe podiumul juniorilor, iar RoBike a facut o cursa bună in cadrul sportivilor de la master.

Dupa ei, in cadrul sportivilor amatori, Lozonszi Cristian a facut si un rezultat bun clasandu-se pe locul 6 la categoria de varsta. Traseul se mai uscase intre timp, iesise si soarele, deja lucrurile aratau ceva mai bine. M-am incalzit cum trebuie si cu incredere m-am asezat in start. Fiind Cupa Nationala a Ungariei, nu ne-a lasat pe noi, romanurile 🙂, sa ne bagam in primele linii(ceea ce mi se pare si normal). Am plecat la fel de „blana ” si din linia 4 si am incercat sa castig pozitii pe portiunea de asfalt de la început. In primele ture am incercat sa stau cu Tymy si sa merge împreună ca sa ne ajutam pe cat posibil. Totul mergea bine, avansam, mergeam cu un ritm bun. Primele 5 ture am mers in 2 pana cand, la un moment dat, a venit tare un baiat din spate. Stiam ca eram pe 1 la U23 si ca Tymy era pe 3 la elite, dar nu stiam de la ce categorie este baiatul vitezoman:)). Am trecut in fata, eram urmat de Timotei si al 3lea era „baiatul”. Mergem in 3 pana la primul feed zone. Acolo eu intru prin feed sa iau apa, Tymy nu intra, iar baiatul nostru intra si el prin feed zone, dar insa fara sa ia nimic (lucru care este neregulamentar).

Dupa acesta „miscare „, ramanem in fata doar eu si baiatul din Ungaria(care era tot la U23) si asa ajungem si la finish. Eu accelerez pe ultima bucata de traseu(pana sa iesim pe asfalt), intru primul pe asfalt cu un avans de cativa metrii si pana la urma reusesc sa si castig sprintul, terminand pe locul 1 la categoria U23 si pe 3 in clasamentul general. Imediat soseste si Tymy singur, terminand pe 3 la elite si pe 5 in clasamentul general. Abia pe final aveam sa aflu si eu despre incidentul din zona tehnica care pana la urma s-a soldat cu penalizarea sportivului cu 30 sec, acest lucru neafectand clasamentul final.
Cursa aceasta, pentru mine, a fost in primul rand, o experiență buna si ma bucur ca am putut fructifica aceasta oportunitate pentru a ma întoarce acasa si cu un rezultat bun. Sper ca pe viitor sa creasca si la noi aceasta ramura a ciclismului in popularitate si sa vedem pe cat mai multi dintre voi facand pasul catre bicicleta de ciclocros.”